VOLG ONS

Vertragingen

Vertragingen/stakingen

De Treinreiswinkel is niet aansprakelijk voor (financiële) gevolgen ontstaan door vertragingen, gemiste aansluitingen en stakingen. Wij adviseren in dergelijke gevallen onmiddellijk de (hoofd)conducteur of perronopzichter in te schakelen voor een oplossing en e.e.a. te laten aantekenen op het ticket.

Geld terug bij vertraging

Heeft u tijdens uw internationale treinreis een vertraging opgelopen van minimaal 60 minuten? Dan heeft u recht op compensatie.
Vanaf 1 april 2010 dient u zelf rechtstreeks bij de spoorwegmaatschappij uw vertragingsvergoeding aan te vragen. Hiervoor kunt u gebruik maken van speciale formulieren. Deze formulieren zijn te verkrijgen bij het loket of via internet. Of u bij de Nederlandse, Duitse of Franse spoorwegen uw vertragingsvergoeding aanvraagt, hangt af van het ticket waarop u gereisd heeft. Op uw ticket staat vermeld welke spoorwegmaatschappij het ticket via de Treinreiswinkel heeft afgegeven.

Voor DB tickets:

-> www.bahn.de vervolgens naar service/ fahrgastrechte. Hier vindt u het Fahrgastrechte Formular online.

Voor NS tickets:

-> www.nshispeed.nl vervolgens naar na de reis/ compensatie bij vertragingen. Hier vindt u het formulier geld terug bij vertragingen

Alleen voor de THALYS geldt:

-> vertragingsformulier in de trein of aan het loket vragen en ingevuld met tickets sturen naar Thalys Klantendienst, Postbus 14, 1050 Brussel 5, België

Uitzondering:

-> heeft u SNCF tickets ( Franse spoorwegen) dan dient u uw aanvraag voor een vertragingsvergoeding te sturen naar de Treinreiswinkel.