VOLG ONS
  • Home
  • Reis- en boekingsvoorwaarden

Reis- en boekingsvoorwaarden

ANVR Boekingsvoorwaarden
SGR
Calamiteitenfonds
Wijziging aanbod / Vergissingen
Reisdocumenten
Annuleren / Wijzigen
Administratiekosten
Voorboeking
Boeking
Betaling
Treinrondreizen
Reisbescheiden
Vertragingen / Treinuitval / Stakingen
Iets niet in orde?

line_lang.jpg

ANVR Boekingsvoorwaarden

De Treinreiswinkel is aangesloten bij de Vereniging van ANVR Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen. De ANVR-boekingsvoorwaarden zijn op alle boekingen van toepassing. 

ANVR
ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden

Stichting Garantiefonds Reisgelden

De Treinreiswinkel is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR.
De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen.
Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.

Stichting Garantiefonds Reisgelden

Calamiteitenfonds

Ons bedrijf is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen.
Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:

  • (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
  • de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.

Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.

Calamiteitenfonds

Wijziging aanbod / Vergissingen

Houd rekening met tussentijdse wijzigingen. Kennelijke fouten en vergissingen binden de Treinreiswinkel niet.

Reisdocumenten

Denk aan geldige reisdocumenten! Voor problemen ontstaan door niet volledige reisdocumenten is de Treinreiswinkel niet aansprakelijk.

Annuleren / Wijzigen

De kosten van wijzigen en annuleren staan op de boekingsbevestiging vermeld.

Administratiekosten

Naast eventuele administratiekosten van de touroperator rekent de Treinreiswinkel voor administratie- en communicatiekosten € 7,50 per persoon, met een maximum van € 15 per boeking.

Voorboeking

Treinreizen kunnen vaak pas 2 of 3 maanden voor vertrek ingeboekt worden. Daarom raden we voorboekingen sterk aan. Wij houden alle data in de gaten. Op het vroegst mogelijke moment boeken we de reserveringen in. Zodra de complete reis geboekt is krijgt onze klant telefonisch bericht en spreken wij de boeking door. Daarna sturen we een schriftelijke bevestiging en de factuur. Er zijn geen extra kosten voor deze service.

Boeking

Dat kan in de Treinreiswinkel in Amsterdam en Leiden, via www.treinreiswinkel.nl of 071-513 70 08.

Betaling

Tenzij anders vermeld zijn alle bedragen in de brochure en op de website in euro. Betalen in de Treinreiswinkel kan via pin of creditcard (dus niet contant). Bij boekingen via de website en telefoon kan telefonisch per creditcard (Visa en Eurocard Masterdcard) worden betaald. Houd rekening met een creditcardtoeslag. Bij boekingen meer dan 7 weken voor vertrek wordt een factuur thuisgestuur. Aan- en restbetaling gaan dan per bankoverschrijving.

Treinrondreizen

Wanneer een accommodatie van een treinrondreis is volgeboekt bieden we een gelijkwaardig alternatief aan.

Reisbescheiden

Na ontvangst betaling of circa 7 dagen voor vertrek (afhankelijk van type reis, staat op boekingsbevestiging vermeld) worden de reisbescheiden naar het huisadres gestuurd. Bij last minute boekingen binnen 7 dagen voor vertrek in overleg.

Vertragingen / Treinuitval / Stakingen

De Treinreiswinkel is niet aansprakelijk voor (financiële) gevolgen ontstaan door vertragingen, treinuitval, gemiste aansluitingen en stakingen. Wij adviseren in dergelijke gevallen onmiddellijk de (hoofd)conducteur of perronopzichter in te schakelen voor een oplossing en e.e.a. te laten aantekenen op het ticket. Niet gebruikte reserveringen of tickets altijd laten stempelen als 'ongebruikt'. Gestempelde reserveringen of tickets komen eventueel voor vergoeding in aanmerking.

Geld terug bij vertraging

Bij een vertraging -als gevolg van bijvoorbeeld een langzaam rijdende trein en/of treinuitval en/of gemiste aansluitingen-  van minimaal 60 minuten tijdens uw internationale treinreis kunt u aanspraak maken op een eventuele compensatie. Vanaf 1 april 2010 dient u zelf rechtstreeks bij de spoorwegmaatschappij uw vertragingsvergoeding aan te vragen. Hiervoor kunt u gebruik maken van speciale formulieren. Deze formulieren zijn te verkrijgen bij het loket of via internet. Of u bij de Nederlandse, Duitse of Franse spoorwegen uw vertragingsvergoeding aanvraagt, hangt af van het ticket waarop u gereisd heeft. Op uw ticket staat vermeld welke spoorwegmaatschappij het ticket via de Treinreiswinkel heeft afgegeven.

Let op: reist u met RIT-tickets, waarop geen tarief staat vermeld, dan geldt ook dat u deze tickets bij vertraging kunt opsturen (dus ook zonder tarief!). Voor deze tickets geldt een vaste vergoeding van €10 voor een 2e klas ticket of €15 voor een 1e klas ticket.

icon_meer_info.pngVoor DB BAHN-tickets: zie www.bahn.de/fahrgastrechte  Hier vindt u het Fahrgastrechte Formular online. Originele tickets meesturen.

icon_meer_info.pngVoor NS International-tickets: NS International vervolgens naar Op reis en dan na de reis/ compensatie bij vertragingen. Hier vindt u het formulier geld terug bij vertragingen. Originele tickets meesturen.

icon_meer_info.pngVoor SNCF-tickets: vertragingsformulier in de trein of aan het loket vragen en ingevuld met tickets sturen naar Service Relations Clients, 62973 ARRAS Cedex 9, France. 

icon_meer_info.pngVoor EUROSTAR-tickets geldt: vertragingsformulier in de trein of aan het loket vragen en ingevuld met tickets sturen naar:

Traveller Care Eurostar UK [LTD]
2nd Floor Kent House
81 Station Road
UK-Ashford KENT TN23 1AP
United Kingdom

icon_meer_info.pngVoor THALYS-tickets geldt: vertragingsformulier in de trein of aan het loket vragen en ingevuld met tickets sturen naar:

Thalys Klantendienst
Postbus 14
1050 BRUSSEL 5
België

icon_meer_info.pngVoor tickets van overige spoorwegmaatschappijen geldt: vertragingsformulier in de trein of aan het loket vragen en ingevuld met tickets sturen naar het adres vermeld op het vertragingsformulier.

Iets niet in orde?

Ondanks alle voorzorgen kan het gebeuren dat er tijdens de reis iets niet in orde is. De reiziger dient daarvan ter plekke altijd melding te maken aan de vervoerder, accommodatieverschaffer of lokale reisagent, om klachten en ongemak te voorkomen.

Klachten die NIET gaan over vertragingen dienen uiterlijk 1 maand na terugkomst schriftelijk bij de Treinreiswinkel te zijn ingediend samen met de originele tickets en/of hotelvoucher.

Voor rondreizen uit het assortiment van Treinreiswinkel Treinrondreizen geldt: deze reizen vallen onder de ANVR-voorwaarden. Klachten zowel met betrekking tot vervoer als verblijf kunnen uiterlijk 1 maand na terugkomst schriftelijk bij de Treinreiswinkel worden ingediend samen met de originele tickets en hotelvouchers.

Zoek op trefwoord